הדרכת נגישות חוויתית לעובדים וקבלת תעודה מאושרת על ידי מורשה נגישות כנדרש בתקנות
נהב הנדסה מעבירה הדרכת נגישות שירות הכוללת סדנת נגישות והדרכות להכשרת רכז נגישות בארגונים וחברות. ההדרכות והסדנאות מועברות על ידי מורשה נגישות השירות.
בסיום ההדרכה ניתנת תעודת אישור העומדת בדרישת החוק כפי שמחייבות תקנות הנגישות.
לפרטים:
חייגו 052-2737858, או שילחו מייל אל: nahav10@gmail.com
חובת ביצוע הדרכת נגישות עם התנסות חוויתית לעובדים:
תקנות הנגישות מחייבות כל ארגון המעסיק 25 עובדים ומעלה להעביר הדרכות נגישות שירות הכוללות מרכיבים חווייתיים התנסותיים (סדנת נגישות) לכל העובדים הנמצאים בקשר עם הציבור וכן למנהלים הממונים הישירים עליהם.
- על ההדרכה להיות מאושרת בידי מורשה לנגישות השירות.
- חובה להעביר הדרכת נגישות לכל עובד חדש המתחיל לעבוד במקום בתוך פרק זמן מסוים המוגדר בתקנות.
- חובה להבטיח שבכל שעות מתן השירות לציבור יהיו במקום השירות עובדים אשר עברו את ההכשרה.
- יש חובה לערוך רישום מסודר של העובדים אשר הודרכו והוכשרו והמועד בו עברו את ההדרכה כדי לעמוד בדרישות החוק.
- פרטי ההדרכות וחובת הביצוע מעוגנת בתקנות הנגישות לשירות סעיפים 87-90, בעלות תוקף מכוח חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.
חובת מינוי "רכז נגישות" בארגון
בנוסף לביצוע ההדרכות בארגון המעסיק 25 עובדים לפחות, יש למנות מתוך העובדים גם "רכז נגישות". רכז נגישות יהיה ככל האפשר עובד בתפקיד ניהולי או שעבר הכשרה במיומנויות ניהול וקידום פרויקטים. אם הדבר גם מתאפשר, יהיה רכז הנגישות אדם בעל מוגבלות.
את רכז הנגישות בארגון יש להכשיר באופן מקיף יותר. כמו כן יהיה עליו להתעדכן לפחות אחת לשנה בחידושים בתחום הנגישות.
חובת מינוי רכז הנגישות מעוגנת בתקנות נגישות השירות סעיף 91. התקנות בעלות תוקף מכוח חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.
כיצד מתקיימת הדרכת נגישות חוויתית התנסותית ומה עושים בה?
ההדרכה כוללת סדנת נגישות בת מספר שעות ומתקיימת במקום העסק עצמו או במקום המתאים לארגון.
במהלך הדרכת הנגישות ילמדו העובדים על חוק הנגישות ותקנותיו ויקבלו כלים ומיומנויות המאפשרות להם לתת שירות נגיש לאנשים עם מוגבלות. העובדים יכירו את אמצעי העזר הטכניים הנמצאים פיזית במקום כדי לתת שירות נגיש (כדוגמת מעלון לאנשים עם מוגבלות בתנועה או לולאת השראה לאנשים עם מוגבלות בשמיעה וכד').
העובדים גם ילמדו ויכירו סוגי מוגבלויות שונים וכיצד הם עשויים לבוא לביטוי בעת קבלת השירות.
כחלק מההדרכה ניתנת סדנת נגישות, הסדנה כוללת התנסות חווייתית מעשית בה יחוו העובדים התנסות אישית במוגבלויות שונות בהתאמה לבית העסק או הארגון.
בתום הדרכת הנגישות יקבלו העובדים אישור על ידי מורשה נגישות השירות על השתתפותם בסדנת נגישות.
ומעבר לחובה החוקית לעשות זאת, מה מרוויח הארגון ממתן שירות נגיש וקבלת הדרכות נגישות לעובדים?
מתן שירות נגיש בארגון והתאמת השירות לאנשים עם מוגבלויות (המהווים כמיליון וחצי אנשים מאוכלוסיית ישראל (!)) מסייע לתת שירות יעיל ואיכותי יותר גם לכלל הלקוחות ולאוכלוסייה הרחבה, הכוללת גם הורים עם עגלות ילדים (עבורם הנגישות הפיזית דומה במקרים רבים לאלו עם כיסאות גלגלים), מבוגרים, כאלו המתקשים בשמיעה או ראיה אולם עדיין לא מוגדרים כבעלי מוגבלות ומתן שירות טוב וברור יותר לכלל הלקוחות והקהל הרחב.
השתתפות בסדנת נגישות עם הדרכת נגישות שירות ייעודית המתאימה לצוות, תורמת לגיבוש העובדים, מלמדת ומעשירה אותם והופכת את עובדיכם למקצועיים יותר ואת לקוחותיכם למרוצים יותר.
תקנות ומידע רלוונטי למתן שירות נגיש:
- קישור – משרד המשפטים – נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות – תקנות הנגישות לשירות – תהליך
- קישור – נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות – נגישות – מידע לנותני שירות
- תקנות נגישות השירות
- לומדת מתן שירות נגיש
- לומדת תרגול שירות נגיש
- מעבר לדף אספקת ציוד עבור התאמות פיזיות בארגון
כל המידע/ ההנחיות/ ההסברים המופיעים בעמוד זה ניתנים כעזר וכהסבר כללי בלבד ואינם מחליפים או באים במקום כל החוקים, התקנות והתקנים העדכניים הנוגעים לעניין. לפני כל תכנון או ביצוע, יש לפעול על פי כל ההנחיות, החוקים, התקנות והתקנים הרלוונטיים ולהיעזר באנשי המקצוע המתאימים.