אספקת ציוד נגישות והנגשה למוגבלות שמיעה:
לקות שמיעה מתבטאת באבדן חלקי או מלא של יכולת השמיעה, עד כדי חירשות מלאה. הלקות תיתכן מלידה, או בשלבים מאוחרים יותר כתוצאה ממחלה או מתאונה.
מטרת פתרונות ההנגשה הנה לתת לבעל המגבלה יכולת תקשורת, הבנה וקבלת שירות במקום בו בוצעו התאמות מקום נגיש.
נהב הנדסה תשמח לסייע בבחירת ואספקת המערכות המתאימות.
סוג המערכת |
---|
מערכות שידור FM : המערכות בנויות ממיקרופון או מקור שמע אחר המחובר למערכת המשדרת את הקולות לאחר עיבוד מתאים ובעזרת משדר ומקלט הפועלים ע"י גלי רדיו, ישירות וללא הפרעות רקע לאזניות, לרמקול, למכשיר השמיעה האישי או לשתל קוכליארי (עזר שמיעה מושתל) של בעל לקות השמיעה. המערכות יכולות להיות קבועות או ניידות ומופעלות ע"י סוללות. דוגמאות לשימוש – בתי ספר, חדרי הרצאות, אירועים בידוריים וכד' |
מערכות שידור IR (אינפרא אדום) – המערכות בנויות ממיקרופון או מקור שמע אחר המחובר למערכת המשדרת את הקולות לאחר עיבוד מתאים בעזרת משדרי אינפרא אדום למקלט IR מתאים, בעזרתו ניתן לשמוע ישירות את הצלילים ללא הפרעות רקע באזניות, במכשיר השמיעה האישי או בעזרת שתל קוכליארי (תוך ראשי) של בעל מוגבלות השמיעה. שידור באינפרא אדום אינו מושפע מהפרעות שידור מחוץ לאולם או מהפרעות של שידורי המיקרופונים בתוך האולם. דוגמאות לשימוש – תיאטראות, אולמות אירועים, מקומות בידוריים וכד' |
מערכות פונקציונליות לפתרונות ייעודיים. דוגמאות לשימוש – מערכת המושאלת לבעלי מוגבלות שמיעה המתארחים בצימרים, מלונות, חדרי הארחה וכד' |
מערכות שידור אלחוטי נייד וקל משקל. דוגמאות לשימוש – אתרי תיירות, מוזיאונים וכד' |
מערכות לולאת השראה ניידת / קבועה – מערכת לולאה השראתית לדלפק או לעמדת קופה המשדרת את הקול הנקלט במיקרופון או מתקבל ממערכת שמע אחרת, באמצעות לולאת שידור המותקנת במקום ומאפשרת את שמיעת הצלילים ישירות וללא תיווך, ישירות במכשיר השמיעה האישי של בעל מוגבלות השמיעה. הלולאה (סליל מתכתי המשמש כאנטנה) יכולה להיות מאוד גדולה פיזית ולהיות מותקנת, לדוגמא, בהיקפו של אולם אירועים או הרצאות, במקרה זה כל בעלי מכשירי השמיעה אשר נמצאים בתוך היקף הלולאה יוכלו לשמוע את הקולות המשודרים. מערכת אחרת יכולה להיות ניידת ופרטית ויכולה לשדר את הנאמר במיקרופון מקומי, למרחק קצר, ישירות למכשיר השמיעה האישי של בעל הלקות. מערכת זו יכולה להתאים, לדוגמא, לצורך שיחה אישית פרטית בין פקיד בבנק לבין לקוח. |